2e dag cameron highlands. - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu 2e dag cameron highlands. - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

2e dag cameron highlands.

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo

09 Juni 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Nadat we gisteren de excursie voor vandaag geboekt hadden. Moesten w vandaag vroeg op om te gaan ontbijten. Eenmaal aangekomen bij het ontbijt buffet werden we aangenaam verrast door de grote hoeveelheid keus aan ontbijt dat we haddden. Van zoet, warm tot aan hartig het was er allemaal. Eenmaal een keus gemaakt kon het freet festijn beginnen. De zaal was helemaal afgeladen vol en hier en daar werd er een keer geroggeld of een scheet gelaten. Dat zijn we inmiddels wel gewend en theo doet op zijn beurt dan ook graag een steentje bijdragen aan het groter goed. Na een lekker ontbijt werden we opgevangendoor de chauffeur van de excursie. Een aardige man die erg van door werken hield. Dus iedereen in de bus en gaan met die banaan. De eerste stop was al na 2 minuten met de bus te hebben gereden. We stopten bij de vlindertuin. Hier moesten we alleen de entree van betalen van: 1 euro. Nou ja, dat kan er wel vanaf. Hier werden we de door de chauffeur rond geleid en hij wist veel te vertellen over e aanwezige beesten. Er zaten niet alleden vlinders maar ook ander gespuis dat w 2 dagen eerder zonder glas hadden gezien. Nu ze dan ook veilig opgeborgen achter een raampje. Maar we kregen de kans om een grote kever vast te houde van 10 cm. Dat was een mooi beest om vast te houden. Daarna nog een grotekever vastgehouden. Maar de grens werd getrokkenbij de grote zware schorpioen.Daarna heel veel vlinders gezien en vast gehouden. Ergmooie beestjes om te zien. Na dit avontuur zijn we door gereden naar de eerste thee velden daar kregen we wederom goede uitleg over de geschiedenis. Wat fotos gemaakt en weer door. We raakten aan de praat met een groep australiërs waarvan er 1 uit dordrecht kwam tijdens de rit op de smalle bergwegjes naar boven. Uiteindelijk kwamen we bij de uitkijk toren wat tevens ook het hoogste punt van pahang en perak is. Het was erg mistig dus veel kon er niet gezien worden. Maar daarna kregen we een kleine wandeling voorgeschoteld waar we wel mooie vergezichten zagen. Mooie bloemen gezien en uiteindelijk ook een cobra .....welteverstaan de cobra plant. Na deze ontspannen ochtend hebben we een rondleiding in de thee fabriek gehad en alles werd afgesloten met een lekker kop thee in xe fabriek met een lekker stuk taart.

Na de middag hadden we gevraagd aan de chauffeur of dat hij ons af wilde zetten in tanah rata 10 km verder op want daar was de enigste pin automaatvan de omgeving te vinden. Hij heeft dit gedaan en na het pinnen zijn we eeen nederlandse restaurant binnen gegaan op aangeven van jacqueline. Hier hebben we ons te goed gedaan aan een lekkere frikandel speciaal. Nog een babbeltje gemaakt met de eigenaar. Hierna kregen we een wolkbreuk voor onze kiezen. Wehebben toen er voor gekozen om een taxi te nemen naar het volgende dorp want verder gingen ze niet. Vandaaruit zijn we in de stromende regen naar het hotel gelopen.....bergop...

Uiteindelijk aangekomen, gedoucht en hup naar de chinees. Na een heerlijk maar super goedkoop maal zijn wede massagesallon binnen gevallen. Heerlijke dag.

• 09 Juni 2015 - 18:57

Marrit:

Mooie avonturen, maar wat een vol programma zeg! Volgens mij hebben jullie straks nog vrije dagen nodig om uit te rusten van de reis.
    En Theo, wat een lef, na die mishandeling (rode vlekken) van de vorige keer... dat je je nog eens durft laten te masseren ;-)))
    Het ziet er mij iets te pijnlijk uit....
    Veel plezier nog!!