2e dag penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu 2e dag penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

2e dag penang

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo

13 Juni 2015 | Maleisië, George Town

2e dag penang.
Vandaag zouden we rustigs gaan doen. Niets gepland, alleen dan dat we bij het zwembad zouden hangen. We waren wederom vroeg op en hadden nog niet echt zin om te gaan zwemmen. Dus hebben we de hop on hop of bus gepakt, het kaartje van gisteren was nog goed voor 3 uur reizen. Dus we kwamen uit bij subway daar hebben we een keer oerhollands een broodje gegeten. Daarna door om een voetbal shirt te kopen voor theo...pahang united. Meteen uit de winkel, vielen we zowat binnen bij de tempel. Hier hebben we kunnen zien hoe boedisten hun geloof beleiden, dit is natuurlijk erg mooi om te zien. Er is op zijn plek van alles te zien, ook wordt je hier overspoeld met souveniers en ander prullaria. Maar we hebben ons ingehouden. Nadat we deze tempel hebben bekeken zijn we letterlijk de straat overgestoken en zijn we de andere tempel binnen gelopen. Dit bleek een thaise tempel te zijn met een inmens grote liggende boeddha. Dit was erg indrukwekkend en mooi. Na wat kiekjes, zijn we verder gegaan naar een groot winkelcentrum. Daar hebben we even gebruik gemaakt van het sanitair, want in sommige bars en restaurants wil je niet naar de wc. We hebben er daarna toch voor gekozen om weer een kaartje te kopenvoor de hop on bus. Met deze bus zijn we de kustlijn af gegaan en hebben we een plaatsje batu ferringi bezocht. We wilde allebij ook graag de batik fabriek zien en hier zijn we dan ook uitgestapt. Het is erg mooi om te zien hoe een stuk wit stof omgetoverd wordt in een kunstwerk van formaat. Alles wordt met de hand getekend en ingekleurd. Natuurlijk was er aan het einde van de rondleiding een winkel. Inge heeft zich hier erg vermaakt. Na de batik, wilde we naar de halte lopen. Dit bleek alleen een beetje verder weg te zijn dan gedacht. Maar onderweg sprak een local ons aan of we een lift nodig hadden omdat lopen op dit stuk toch wel erg riskant was. Dit aanbod hebben we ons geen 2 keer laten doen. Deze aardige man heeft ons bij de halte afgezet we hebben hem bedankt en we konden weer verder. Theo wilde bij de drijvende moskee een cache zoeken maar deze bleek erg lastig te vinden zijn. Wel wat kiekjes gemaakt en doorgelopen naar de volgende halte....ook hier bleek het weer om een serieuze afstand te gaan maar gelukkig zag de chauffeur van de hop on bus ons op tijd en konden we op een drukke kruising instappen. Uiteindelijk zijn we in little india uitgestapt endaar hebben we durian koffie geprobeerd....tip:NOOIT PROBEREN, DIT IS ECHT RANZIG! Maar de white coffee penang was wel weer erg lekker, na deze versnapering zijn we bij een winkeltje gaan onderhandelen over een koffer. Voor een mooi prijsje hebben we een mooie koffer erbij waar dus meer spulletjes in mee terug kunnen. We zijn terug gegaan naar het hotel met de veronderstelling dat de was die we ingeleverd hadden klaar was. Dus we zijn het zwembad ingedoken maar wat bleek nou...de was, was nog niet klaar. Oeps! Dan maar even naar de H&M om wat onder boxen te halen. Buitende winkel was meteen een sushi restaurant, nou waarom niet dachte we. Hierhebben we ontzettend lekker gegeten en wederom voor bijna niets...het was weer een leuke dag. Tot morgen.

• 13 Juni 2015 - 08:56

Jeanne:

Jullie voelen zich al helemaal thuis daar. Zo makkelijk jullie alles afgaat. Ben heel benieuwd naar jullie mooie budha foto's....
    Hier regent t nu even flink. Is zeker goed voor de natuur hier. Ook even tijd om wat andere dingen te doen dan buiten zitten....