eerste dag penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu eerste dag penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

eerste dag penang

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg theo

12 Juni 2015 | Maleisië, George Town

Eerste dag penang, even een keer geen wekker hoeven zetten. Erg fijnmaar dan toch gewoon optijd wakker zijn dus voor tien uur alweer op pad. Prima want dan kunnen we veel zien. We hebben de hop on hop off genomen. Maar voor we die halte gevonden hadden kwamen we een ontbijt tentje tegen waar we lekker hebben ontbeten, bapao, kip, garnalen en cake.
Eenmaal in de bus hadden we bepaald waar we heeb wilde gaan maar dat was een andere lijn al waar we inzaten dus moesten we eerst naar een halte toen om daar over te stappen. Onderweg stapte het nederlandse stel in en kwamen gezellig bij ons zitten. Even gekene wat hun ginen doen en besloten omgezellig samen een dagje te doen. We zijn eerst naar penang hill gegaan met het treintje omhoog. Pfff echt hoog en stijl. Maar bij mooi weer vast een prachtig uitzicht. Helaas regende het bij ons maar na een bakje koffie werdhet droog en hebben we genoten van wat er te zien was. Omdat we gekozen hadden voor de fastline waren we zo boven en beneden zonder erglang in de rij te moeten staan. Eenmaal weerbeneden stond d bus er al weer en konden we zo mee naar, kek lok si. Een heel groot tempel complecs met veschillende tempels en boedah erg mooi en indrukwekkend. En natuurlijk heeeeeeeel veeel winkeltjes.
Ondereg naar de batic fabriek bleek deze om zes uur te sluiten en zouden we dat dus niet halen vandaag dus moesten we de plannen weer wijzigen. W kozen ervoor m richting het centrum te gaan naar de kleine winkeltjes en daar wat te kijken en wat te gaan eten. Veel winkeltjes gingen vandaag vroeg dicht. Waarom weten we niet. We zijn wat gaan eten bij een indiaas tentje. Het was er duk met mensen dus we dachten het zal wel goed zijn. We werden ergens achterin gezet. Bestelde ons egen en mlesten toen enorm lang wachten. Even een keer naar de wc toe dan. Nou ik kwam snel weer terug! Dedrollen etc zag ik nog liggen. Dit was vies!! Omdat weecht lang hebben moeten wachten dachten we even omgeld voor het drinken neerte leggen en te gaan. Maar gelukkig kwam het er toen al aan. Het was lekker maar een beetje weinig!
We hebben toen afscheid genomen van het andere stel en zijn naar ons hotel gelopen. Onder weg bedachten we ons dat we echt niet weten hoe ze heten.
Bij het hotel hebben we nog wat gedronken enzij we lekker gaan slapen.

• 12 Juni 2015 - 09:40

Jeanne:

Hoi Inge en Theo.
    Ja die toiletten.....verstand op nul en weer in Nederland waardeer je alles weer des te meer.
    Maar jullie hebben n druk programma en zien dus erg veel. Mooi hoor.
    Hierbij t nu gelukkig ook mooi weer.
    Groetjes.