reis van singapore naar taman negara maleisië - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu reis van singapore naar taman negara maleisië - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

reis van singapore naar taman negara maleisië

Door: inge en theo

Blijf op de hoogte en volg theo

06 Juni 2015 | Maleisië, Jerantut

De nachttrein hebben we overleefd! Hihi. Hij kwam alleen drie kwartier later aan dan gepland in kuala lumpur, daardoor moesten we erg haasten om optijd bij het hotel te zijn, maar gelukkig hebben we dat gehaald en die taxi rit overleefd. Die rijden echt als gekken...en de cultuurshock is groot met singapore.
Eenmaal ingeschreven mochten we in een klein busje stappen. Er zaten toen al 12 mensen in. Wij mochten voor in stappen en ik mocht dus op een geinproviseerde stoel zittenen keek tegen de achteruitkijkspiegel. Toen dacht ik" moet ik zo 3 uur zitten" maargelukkig de damen kwam vertellen dat we uit mochten stappen en in een ander busje moesten gaan zitten. Gelukkig. Deze zat minder vol en wekonden beide op een gewone stoel zitten.
Onder weg vanalles gezien. Tussen doorgestopt om te tanken en wat drinken te halen. Uit eidelijk dan aan gekomen bij jerantut. Weer papieren invullen, camera aangeven( een soort van belasting om foto's te maken en dat je de jungel in mag). Dat was allemaal een beetje onduidelijk maar het kwam goed. Kleine lunch gekregen en toen mochten we op de boot. Een houte boot. Die tocht duurdedrie uur, pfffffff ik heb ereen houte kont van gekregen. Het moet een mooie tocht zijngeweest maar omdat wij voorin moesten zitten zaten we tegen alle bagage aante kijken dus hebben we niet veel gezien en vielen we telkens inslaap.
Hotel licht het verste weg van alle hotels hier maar is prima en netjes.veel gekko's maardeze eten de spinnen. Na het avond eten wat wederom erg lekker was mochten we ons verzamelen op het drijvend restaurant om deel te gaan nemen aan de nachtwandeling door de jungle. Theo was wat vermoeid en wilde eerst niet mee maar is toch meegegaan. We hebben beide veel beesten en insecten gezien waaronder: reuzen tarantula, een groene boom slang, termieten, veel verschillede andere spinnen en heeeeele grote mieren ter groote van een 2 euro munt. Na deze spannende tocht zijn we heelhuids zonder beten terug gegaan richting het hotel om daar nog wat na te kletsen met een groep mensen die we vandaag hebben leren kennen. Een stel uit spanje (zij leken sprekend op mike en conty), 2 jongens uit china en italië en een jongen uit friesland. Na een paar biertjes zijn we in bed gedoken om er weer fris en fruitig uit te kunnen de volgende dag....tot morgen

• 06 Juni 2015 - 22:05

Jeanne:

Wat een heerlijk verhaal weer. Jullie genieten er van. Maar wij zo ook. Leuk hoor. Tot de volgende keer.

• 06 Juni 2015 - 23:09

Nancy:

Wauw!!!! Gaaf beleef t maar goed en intens. Once in life time mensen!

• 07 Juni 2015 - 10:20

Marrit:

Het klinkt weer spannend allemaal.... laten jullie die tarentula's en andere geleedpotige dieren wel daar achter? Ik wil ze hier liever niet ;-)))
    Veel plezier nog!

• 07 Juni 2015 - 12:41

Mike:

Leuk avontuur weer! Toch leuk om er ook even in voor te komen haha