2e en laatste dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu 2e en laatste dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

2e en laatste dag Singapore

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo

05 Juni 2015 | Singapore, Singapore

2e dag in Singapore.

Vandaag stond op het programma het bezoeken van sentosa island.
Op sentosa ligt ook universal studio pretpark. Dat was niet de reden van het bezoek. Theo wilde heel graag het meest zuidelijke punt van Azië bezoeken en dat ligt op sentosa island. Dus wat later uit bed om de benen wat meer rust te geven vanwege de vele kilometers die we gisterengemaakt hadden. Dus om 11 uur naar de buren van het hotel en zij maakte Indonesische lekkernijen. De keus is dan natuurlijk niet moeilijk...groene pannenkoeken en lekkere ondeh maakte onze ochtend helemaal goed. We liepen de straat uit en Inge zag de plaatselijke grote toko aan de overkant. Theo zegt dan geen nee om mee te gaan. Daar kijk je je ogen uit. Het is een grote bazaar met veel oosterse kleding ennaast die kleding was er ook volop kraampjes met heerlijk, goddelijk eten zelfs. Toch maar een gokje gewaagd bij een kraampje wat onderleiding stond van een oude oma. Doe maar een bord longtong kering. Nou...ik moet je eerlijk bekennen: ik kan lekker Indisch koken maar dat overklaste alles. Ik was alleen een beetje bang voor de dunne maar die bleef gelukkig uit. Op een nabrander in de ochtend na dan. Op de een orander manier voelde ik me daar in de toko op mijn gemak en thuis. Vreemd gevoel maar toch ook niet zo gek...de mensen, de geuren, de kruiden en het lekkere eten. Na het 2e ontbijt zijn we per metro richting raffles place gegaan dat is een halte in de stad. Theo wilde hier een cache doen en pardoes sta je dan voor een levensgroot standbeeld in de haven van singapore. Een mooi staaltje werk. Na wat foto's en de cache kondenWe dan naar sentosa. Bij aankomst kom je uiteraard weer uit in een levensgroot shoppingcenter waar je wederom alleen maar de duurste merken kan vinden. We wilden per kabelbaan naar het eiland maar voor een retourtje was je al snel 30 euro per persoon kwijt. Nou dan pakken we de benen wagen wel. En dat bleek toch ook wel een leuke route te zíjn. Onderweg her en der wat caches gezocht ensommige gevonden. Je loopt langs movieworld af maar dat is niet zo ons ding dus wij liepen door richting het strand. Daar aangekomen valt je mond van verbazing open hóe mooi ze dit eiland aangepast hebben. Mooie witte stranden, palmbomen, touwbruggen en kraak helder water van de Oceaan. Na de cache even lekker genoten met de beentjes in het water en daarna snel weer richtig centrum om despullen bij het hotel op te halen.
Bij het hotel omgekleed en de spullen gepakt en toen snel door naar station woodlands. Dat liep alleen niet zo vlekkeloos ...normaal doe je met de metro een paar minuten per reis maar deze rit dus niet. Uiteindelijk op woodlands aangekomen en daar moesten we nog zoeken hóe we naar het treinstation/ checkpoint moesten gaan al snel kregen we van localsde benodigde info om vervolgens bij de checkpoint aan te komen. We waren net op tijd....maar gelukkig waren wij niet de enige met dit probleem. Uiteindelijk konden we zonder problemen de douane door en kon de nachttrip per trein beginnen....welterusten voor nu

• 05 Juni 2015 - 17:31

Jeanne:

Hoi Inge en Theo
    Leuk verhaal weer. Vooral dat ETEN he....o..o..o
    Geniet er maar van. Ben benieuwd hoe jullie de treinreis ervaren hebben maar dat horen we vast nog wel.
    Groetjes.

• 05 Juni 2015 - 17:42

Jacqueline:

Wat heerlijk om jullie op afstand te volgen, nu gaat het mooie herkenbare voor mij dan beginnen. Ik kan niet wachten....