1e echte dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu 1e echte dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van theo Dubbeld - WaarBenJij.nu

1e echte dag Singapore

Door: theo

Blijf op de hoogte en volg theo

03 Juni 2015 | Singapore, Singapore

Vandaag konden we dan echt beginnen met het verkennen van de stad Singapore. Theo was al vroeg op en maakte Inge dan ook erg lief wakker. Inge was nog aardig van de wap door de jetlag. Maar theo wilde graag vroeg op pad om de stad onveilig te gaan maken.

Bij de desk van het hotel werd er even gevraagd hóe we het beste konden reizen en er werd aangeraden om een toeristen pas aan te schaffen. En daarna alles met de metro te doen omdat de afstanden behoorlijk groot zijn. Dus wij naar het dichtstbijzijnde metro station en daar eens wat info gevraagd. Gelukkig zijn de mensen erg behulpzaam en helpen je graag verder. Dus al snel waren op pad met de metro. 2 kaartjes voor 2 dagen onbeperkt reizen kostte omgerekend 25 euro. Geen geld dus.
Maar je weet echt niet waar je moet kijken als een perron op loopt. Het lijkt wel op een ruimte met allemaal deurtjes. Al snel een je hier aan en volg je de meute. Die meute blijft ook nog eens precies op de daarvoor voorgeschreven plaats staan en iedereen wacht netjes op elkaar. Dan vlieg je vervolgens door de metro tunnels naar het volgende station. Uiteindelijk kom je uit in een walhalla voor shopaholics.... Singapore is een grote winkelcentrum.
Maar voornamelijk dure merken. Maar goed ondanks dat hebben we ons toch een weggevaagd door de mensen massa en vonden we in de vreselijke hitte de eerste cache. Een snelle oppikker zou het moeten zijn. Dit klopte niet helemaal omdat mijn gps er het zijne van dacht. Dus geen cache info in de gps. Ik wilde eigenlijk het thuisfront bellen voor hulp maar uiteindelijk de cache gevonden. Toen op naar de volgende en de volgende...en nog wat winkels bezocht. Het weer was ongeveer 38 graden en te heet eigenlijk om iets te doen maar als je ergens binnen liep dan was er wel een airco die op volle toeren draaide.

Namiddags even een hapje gegeten bij een shoppingcenter en dat was me een partij lekker...jammie jammie. En daarna ook nog een toetje: oreo spekkoper. Ja hier kunnen ze er wat van. Dan toch nog maar een biertje doen..dat was meteen de laatste. 1 biertje kost gewoon 9 euro. Dus het wordt water en andere sapjes..

Maar goed ondertussen nog wat bezocht en op tijd vertrokken naar het eventjes terrein want te laat komen ...daar houden we niet van.
Aangekomen bij het event wat ik had georganiseerd zaten al Zwitsers op ons te wachten. We waren op tijd dus dat was het probleem niet. Uiteindelijk wat gekletst en naderhand nog een nachtcache gelopen met de aanwezige locale geocachers. Dit was echt spectaculair..zie foto's. Super mooie locatie. Na hetevent een sigaret gerookt. Daar was ik wel aan toe...je mag hier dus echt niet zomaar een sigaret roken. Dus ook ik moet er aan geloven. Na dat lekkere sigaret naar China town gegaan in daar wat te eten. In de eerste instantie ging Inge zitten bij een restaurant waar ze alleen maar ingewanden vlees klaar maakte.dus dat werd hem niet. Uiteindelijk een super duur restaurant gevonden. 4 gerechten en 1 biertje en daar ging weer 65 dollar..

Maar goed het was erg lekker. Bij het hotel nog wat rond gelopen km u uiteindelijk op bed...morgen weer een drukke dag.

• 03 Juni 2015 - 20:01

Lindy:

Hey Theo en Inge,

Leuk te lezen dat jullie je goed vermaken!
    Ik wist niet dat je daar nog een event georganiseerd had, leuk hoor!

Je vroeg me laatst of ik de foto's kon zien die je erop zette. De foto's welke ik kan zien zijn die van amsterdam en in het vliegtuig maar de andere foto's zijn voor ons niet zichtbaar. Denk laat het je toch even weten. Maar eigenlijk moet jij je daar niet druk om maken. Je moet lekker genieten van de vakantie..... We zien ze wel bij terugkomst ;-)

groetjes
    de wijntjes

• 03 Juni 2015 - 22:28

Jeanne:

Dir was weer n mooi verhaal en met mjn fantasie zie ik t een en ander wel voor me. Ik wacht weer rustig op,de volgende story.

• 04 Juni 2015 - 10:42

Mieke:

Hoi Theo en Inge,
    Wat een andere wereld zal het zijn.
    Maar Theo er zijn geen foto s te zien bij je laatste verslag